Utflykt till Manresa

Nu är vi hemma igen.

Vi åt lunch halvvägs till Manresa och jag åt en sallad till förrätt och en ordentlig portion svamprisotto till huvudrätt. Magen blev några storlekar större och jag orkade inte ens äta upp allting.

Dessutom ska man ju äta efterrätt också, och eftersom jag inte provat Crema Catalana än så var det höööög tid för det. Men jag måste erkänna att jag blev en aning besviken. Det var bara vaniljkräm med bränt socker på. Jag som trodde att det skulle vara mer speciellt. Som grädde på moset avslutade jag Marias chokladmousse, jag menar, man KAN ju inte tacka nej till lite choklad, hur mätt man än råkar vara.

Till detta drack vi sangria. Riktig god sådan. Summan av kardemumman, en riktig bamselunch och jag kommer inte äta kvällsmat idag. Så mätt är jag.

Därefter åkte vi till en inomhuslekpark eftersom Dora var inbjuden på kalas där, men vi lämnade av alla tre där och åkte ensamma in till centrum av Manresa. Det var en sorts julskyltning fast utan julkänsla där och jag köpte faktiskt en väska för ynkliga 5 euro där. En riktig somrig sak som jag blev lite kär i och köpte utan tvekan.

Nu blir det nog en betapetmatch eller två. Så jag inte glömmer min svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0