Bona nit!

Trött som en trast. Eller något. Är jag nu. Vilket betyder jättetrött.

Det beror väl på att jag gick upp så tidigt idag. Jag känner mig rätt osocial men när jag knappt orkar hålla ögonen öppna är det bättre att krypa in under täcket och bara zzzzzzzzova. Znark!

Det har varit en bra dag, och sötnosarna har skött sig fint. Jag gick och hämtade Dora från dansen. Ensam. Hon var så glad över att se mig så det nästan spratt till i hjärtat på mig. Alla ungarna tycker verkligen om mig, vilket är det viktigaste i en sån här situation.

Ikväll vid middagen skulle de allihopa lära mig katalanska. Taula = bord, forquillo = gaffel, plat = tallrik osv osv. Stavningen på den här orden är dock lite osäker, eftersom jag inte har helkoll på hur man skriver på katalanska. Spanska är lättare eftersom där skriver man exakt som man uttalar det. Och det har jag redan lärt mig att man inte alltid kan göra på katalanska. Vad har jag gett mig in på egentligen?

Fast jag har ju tre givna lärare, som för övrigt har visat sina engelskakunskaper för mig också. Inte supermycket de kan, men en början är det ju alltid. Vi ska nog komma bra överens.

Bona nit! (= god natt)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Tjo, slänger in en kommentar till nu eftersom jag såg att du svarat på det tidigare...



Ja det är klart, språken är väl inte helt olika men jag har noll koll på katalanska alltså. Tror knappt ens jag hört det. Men vill man så kan man så det går nog bra ;) Måste bara vara svårt att lyckas skilja på språken sen när det inte är ens riktiga språk, man måste ju börja blanda ihop det och allt?



Bra att barnen verkar gilla dig ;) Men de verkar ju ganska väluppfostrade också. Jag tror inte jag hört från något av barnen här att de älskar mig, men de är ju lite äldre och det kommer nog inte lika lätt då. Det är ju nackdelen, man kommer inte så nära större barn... Yngsta tjejen är ju 8 så det är lite svårt. Även om hon saknade mig när jag bara skulle vara borta en halv dag och sådär, så hon gillar väl mig men jag har inte hört de tre magiska orden haha.



Jag är så trött på familjen, eller ja barnen, så jag kommer åka hem i april/maj när mitt år är över. Ingen förlängning alltså. Så får jag väl komma hem, hoppas att man hittar något att jobba med i några månader, och sen kanske dra till London i september typ? Ja jag var i London 2 ggr år 2008, blev helt kär, så jag vill verkligen tillbaka dit!

2010-10-28 @ 22:21:19
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0