En dag utan blogg

Ojsan. Idag har det inte bloggats här alls. Har jag varit så upptagen? Tydligen.

I förmiddags blev det en liten promenix och pratstund med Erika igen. Alltid lika kul att prata svenska när igen annan omkring en förstår, för risken att någon faktiskt gör det här i samhället är näst intill obefintlig.

Den här helgen har katalonerna en "kastanjefest" som kallas La Castanyada, och förutom att äta kastanjer äter man även Panellets som är en massa olika sortes kakor gjorda på någon typ av mandelmassa. Barnen hade nämligen gjort sådana här kakor i skolan under veckan, och idag hade de försäljning av dem. Förtjänsten skulle gå till en skola i sydamerika och det var massa folk överallt på skolplanen när vi kom dit vid fem.

Halv sex var vi nere på biblioteket alla fem (dvs alla utom Aleix som spelade basket). Dora och Celia lyssnade och tittade på en sagoteaterstund, medan jag och Mamma Maria letade efter studiematerial till mig. En hel massa saker blev hemlånade, eller ja, tre olika böcker med tillhörande CD-skivor för att lära mig katalanska. Så nu är det bara att sätta igång!

När vi kom hem gjordes det pizza och tja, sen var det läggdags.

Jo, jag var förresten med Maria och letade vegosaker i två affärer med. Hittade inte speciellt mycket, men lite grann i alla fall. Men dyra var de!

Och imorgon är det tiiiiiidig morgon som gäller eftersom Celia och Aleix har basketmatch kl 8. Usch, det blir ingen sovmorgon här inte. Men ska bli kul att se om de kan spela eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0