Mission completed

Puh. Jag överlevde.

Jag gick upp till skolan, vilket tog ca 15 minuter i uppförsbacke, var lite för tidig, hade smsat den svenska au pairen som vi kan kalla Erika, så hon kom dit lite innan också. Vi snackade en liten stund innan barnen kom ut från skolan.

Då fick vi skiljas åt, och den första av mina ungar som kom var Celia. När hon kom till mig kom även en mamma fram och presenterade sig som den som skulle gå med ner till musikskolan med alla ungarna. Sedan kom även Aleix och Dora och tillsammans med tre andra barn plus mamman gick vi till biblioteket. Inga problem. Aleix och Celia hade sina musiklektioner medan jag och Dora var i biblioteket. Hon lekte med en kompis och jag satt och läste Lady och Lufsen på katalanska/engelska. Mycket lärorikt faktiskt! Hundar säger inte voff på katalanska, utan bup. Det ni! Bup bup!

När Aleix var klar med sin musik kom även han ner till bibblan, och när klockan var 19 kom även Celia. Då väntade vi bara på Mamma Maria så hon kunde visa mig vägen hem. Som jag inte tror jag kommer ihåg nu, vi gick ju och pratade hela tiden, så då kan man inte lägga vägen på minnet. Hm, men det går nog bra ändå.

Vi åt middag i det pyttelilla köket och sedan har det inte hänt så mycket. Barnen fixade sig själva inför natten och gick och la sig för en stund sedan.

Pappa Felip kom nyss hem också, så här sen brukar han inte vara annars.

Imorgon kommer det en städerska kl 9, så då måste jag vara uppe. Eller måste måste jag ju inte, men det är väl en fördel. Och så ska jag träffa Erika kl 10. Hon ska visa mig runt lite, är alltid trevligt att få vara på andra sidan guidningen emellanåt.

Snart ska jag nog sova, fast efter att ha sovit tolv timmar igår så är jag inte supertrött, även om jag vet att jag kommer somna som en stock när jag väl lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0