På promenad genom stan

Idag gick jag upp tidigt, dvs jag hade ställt mobilen på 8.30. Puh!

När jag var nere i köket för att äta frukost lite senare kom städerskan. En trevlig kvinna härifrån byn.

Sedan sprang jag upp till skolan för att möta upp Erika vid 10. Och som vi har gått! Överallt, fram och tillbaka, upp och ner, i cirklar och hit och dit. Men trevligt har det varit, kul att prata svenska på min utlandsvistelse, för en gångs skull. I Madrid gjorde jag ju det nästan inte alls, det var med pappan från Norge, det var det enda, och det räknas knappt. Och i Australien träffade jag nog bara svenskar vid ett fåtal tillfällen, tex på Lucia. Det var myspys.

Jag har även anmält mig till en katalansk kurs! Den är gratis och är två gånger i veckan, på kvällarna, vilket inte är ultimat, men det funkar ändå. Ska bli spännande att se hur det kommer gå och vad det är för folk som är där. Så på tisdag börjar min katalanska träning på riktigt. Jag förstår faktiskt en hel del, om någon pratar till mig, men det är inte riktigt lika lätt att hänga med i svängarna om de pratar med varandra. Men det ska det bli ändring på!

Nu sitter jag och väntar på att Mamma Maria och alla barnen ska komma hem för att äta lunch. Jag har redan kokat pasta åt oss, så vi ska göra en carbonara när de anländer.

Och nu ska jag bara vila fötterna fram till dess.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej!! Märkte att det tog över allt helt och hållet, inte ens bloggen fanns uppdaterad! Jag som velat följa dig. Men du hade kul? :)



Kul att se att du åker som au pair igen, du har ju ändå gjort massa andra grejer emellan. Jag funderar på att dra till London som au pair när jag kommer hem... Au pair känns liksom som ett bra alternativ, man har ju boende betalt och allt!

Ska bli kul att följa dig i Spanien nu. Herregud, hur många språk kan du nu egentligen? Med familjen just nu, eftersom du inte kan katalanska än, pratar ni spanska då?

Kram!

2010-10-28 @ 15:17:59
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0