Familjen Vila

Nu kommer lite information om min nya familj, som jag har döpt till Vila. Alla namn är fiktiva för att vara lite halvanonyma, de börjar dock på samma bokstav som på riktigt för att göra det lite lättare för mig att komma ihåg dem.

Familjen Vila
Mamma Maria
Pappa Felip
Aleix 8 år
Celia 7 år
Dora 6 år

Det är alltså storebror Aleix och småsystrarna Celia och Dora. Mitt första intryck av de var att de var supergulliga och väluppfostrade. Ganska stor skillnad mellan dem och Alvato och Alvita i Madrid. Här hjälper de till i huset och är allmänt duktiga. Och väldigt framåt och öppna! Celia är den blygaste, medan Dora började klänga på mig direkt och Aleix ritade teckningar till mig och pratade massa. De hade gjort en teckning tillsammans som låg på min säng som sa:

Benvinguda Anna = välkommen Anna på katalanska. Då känner man sig verkligen välkommen.

Och snart kommer Maria hem för att äta lunch med mig och berätta mer för mig om livet här. Igår blev jag proppad med information och fick träffa massvis med människor som jag inte kommer ihåg namnen på. Dessutom finns det en svensk au pair här i samhället redan! Träffade henne en snabbis igår, och förhoppningsvis kan vi spendera lite tid tillsammans framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0