Välkommen helg

Och så var vi redan på lördag eftermiddag.

Matchen gick bra. Vårt lag van med 48-6 eller något sådant. Ganska överlägset alltså. Fast Aleix gjorde inte så mycket, och Celia ännu mindre. Dora som också var med satt i ett eget hörn och lekte med en kompis och hennes syster.

I förmiddags hann jag även med en Erikastund, plus att jag fick träffa två av hennes vänner. Kan vara bra att lära känna lite folk häromkring.

Ikväll blir det eventuell utgång med hennes kompisar, men i så fall får jag nog sova middag nu, om jag ska orka med att vara uppe sent när jag gick upp så pass tidigt imorse.

Jag hade även tänkt kolla igenom mina nya katalanska böcker för att se om jag fortfarande vill lära mig detta minst sagt invecklade språk. Jag menar, varför ska man säga att klockan är "En kvart av fem" istället för kvart över fyra? Korkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0