Ensam ex-au pair

Jag känner mig helt ensam. Men det är inte sa konstigt, för just nu är jag verkligen ensam.

Familjen har akt iväg pa semester till Frankrike och lämnat mig ensam kvar i huset. Till och med hamstern Jerry har lämnat mig (mormorn var och hämtade honom samtidigt som hon sa hej da till mig).

Lite ironiskt är det allt att min sista natt i huset även är min första ensamma. När jag var i Madrid hade jag huset för mig själv lite da och da i och med att de akte till Valencia.

Maya är i Vic med sin kompis sa henne kan jag inte träffa förran senare ikväll, da de antagligen kommer hit och äter middag med mig.

Fruktis öppnar inte förrän senare, ska ga dit och säga hej da i eftermiddag har jag tänkt.

Och ja, jag ska antagligen träffa en tjej fran kursen vid sjutiden ocksa, men fram tills dess är jag alltsa helt pa egen hand. Vanligtvis hade det kännts jätteskönt, men just nu är det bara jobbigt. Jag har ju inte ens min egen dator att roa mig med. Väskan är sa gott som packad, sa det kan jag inte heller sysselsätta mig med.

Vad jag dock kan göra är att skriva ett langt blogginlägg, eftersom ni fick vara utan igar. Sa här kommer en sammanfattning av helgens upptag.

Lördagen blev en bra dag. "Myspyset" hemma hos hondurastjejen blev aldrig av, jag träffade bara tjejen fran El Salvador och umgicks med henne i en timme eller sa. Jag forsokte overtala folk till att aka till Manresa pa kvällen, men det gick inget bra alls. Daremot lyckades jag fixa att jag kollade pa andra halvleken av Madrid - Barcelona hemma hos en av killarna, tillsammans med i princip alla andra. 3 tjejer + jag + 10 killar om jag räknar rätt. Matchen slutade vid 12 och en stund senare gick vi vidare mot ungdomsgarden.

Jag träffade pa tva tjejer jag känner, varav den ena var den som jag sov hos i Barcelona natten innan, och ringde även dit Maya och hennes kompisar. Gänget gick vidare mot diskoteket medan vi fem tjejer gick till grannbaren och drack lite god cider. Därefter gick även vi till diskot.

Trots att det inte alls var mycket folk där blev det en över förväntan lyckad kväll, främst för att jag faktiskt fick träffa alla människor en sista gang. Jag ramlade i säng strax innan fyra pa morgonen.

Söndagen bjöd pa massa olika saker. Först skulle palmsöndagen firas med gudstjänst och barn som viftade med lagerkvistar (tror jag det var) med kakor och godis i. Jag fattade inte riktigt vad kakorna och godiset hade för betydelse, men jag valde att inte forska vidare i det.

Därefter at vi lunch i ett närliggande samhälle, pa en väligt fin restaurang. Tva överraskningar fick jag där. Först stötte jag pa en kille jag känner som jobbade där (och som jag dessutom stötte pa i Barcelona mitt pa gatan i fredags!), vilket var kul. Och dessutom hade familjen köpt en jättefin bok om Katalonien till mig och barnen hade ritat teckningar till mig. Man blir helt tarögd och vill ännu mindre aka härifran.

Efter lunchen akte vi till Manresa och firade kusinen som fyllde tva ar. Jag träffade masas nytt folk (syskon sill svägerskan) och fick även säga hej da till farmor och farfar. Vi kom hem nagon gang efter atta, och pabörjade all packning. Familjen inför sin husvagnssemester i Frankrike, och jag inför min hemfärd, som om ni missat det, är i morgon.

Och det var väl det hela antar jag.

Jag funderar pa vad jag ska göra nu. Jag skulle vilja lämna nagot till familjen till när de kommer hem, men jag har ingen aning om vad det skulle kunna vara. Skriva ett litet tackbrev kanske. Naja, jag har nagra timmar att fundera pa. Jag ska nog ta mig nagot att äta nu för att ha nagot att underhalla mig med.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Hoppas att spökena inte kommer och tar dig!

Om du ringer i morgon är jag förmodligen i Hbg så ring dit om jag inte svarar på mobilen (har den kanske inte med om jag är ute). Annars räknar jag med att hämta dig i Halmstad vid 18-tiden.

Välkommen hem!

2011-04-18 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0