Oh yeah Sverige

Oj, oj, oj, det kunde inte ha gått bättre med min presentation!

Jag började med mitt papper, ritade upp en skitsnygg bild av Europa, pekade ut stället där jag bor och Stockholm. Drog lite siffror och information om matkulturen och midsommar. Det tog väl 10 minuter kan jag tänka mig. Men folk hade massa frågor och jag kom på fler saker jag kunde berätta, så till slut var klockan över 19. Jag hade pratat i över 45 minuter!

De frågade allt från hur vi firar jul, om det finns åsnor i Sverige och om det skiljer mellan folket som bor i norr och söder. Jag fick dem att skratta ett flertal gånger och jag är säker på att alla tyckte det var jätteintressant. Jag tyckte det var superkul och jag inser bara mer och mer att jag har valt ett yrke som passar mig när det gäller att berätta saker för folk. Visserligen är det helt annorlunda när man har en hel buss som ska lyssna på en och man inte ser deras reaktioner, för det är en stor del av själva glädjen i att prata med folk. Kanske jag borde satsa på att bli lärare trots allt?

Ja, ja. Nu kan jag lämna Sverige bakom mig och studera mer om Girona (Mamma Maria vill att jag ska skriva klart en sak om det) och inför examen. Dessutom har jag råkat sätta griller i huvudet på henne att jag och fruktkillen är ett bra par. Fruktkillen kan jag berätta mer om imorgon. För nu har jag tänkt avsluta den här dagen. Tjipp och hej och natti natti!

Förresten så vet jag att jag lyckades sprida min patriotiska sverigekänsla till de andra, för alla vill åka dit nu. Kul, kul!

Kommentarer
Postat av: B

Bra gjort! Lärare är kanske inte fel, lära andra och samtidigt sig själv.

2011-04-06 @ 11:26:24
Postat av: Sara

Du hade blivit världens bästa lärare! :)

2011-04-08 @ 15:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0