Skoskav

Aj, min stackars häl!

Jag har verkligen världens känsligaste fötter. Vilka skor jag än använder så verkar jag kunna få blåsor och skoskav. På hälarna, på lilltån, på stortån, under foten, ja, överallt som det bara är möjligt.

I tisdags shoppade jag tre par skor, och på kvällen testade jag ena paret, ett par högklackade sandaler. Det gick bra, och jag blev bara lite öm på trampdynorna under stortårna. Idag ville jag prova det andra paret, ett par gympaskor i tyg. Inte kan man väl få skoskav av tyg? JO! Se det kan man. Redan på vägen upp till skolan kände jag hur det började ömma och göra ont på höger häl. På nervägen gjorde det så ont att jag haltade fram. Jädrans skor alltså!

Så, jag tog fram pincetten, drog bort hela blåsan, stor som en enkrona, och satte på ett compeedplåster. För att kunna gå upp med barnen till skolan igen satte jag på mig sandalerna, eftersom även mina vanliga gympaskor gjorde ont på blåsan. Trots compeed och strumpor. Sandalerna däremot har öppen häl och det var underbart.

Även nu när jag sitter i sängen dunkar det i hälen av smärta. Kan man göra något för att förhindra skoskav? Mer än att inte bära skor som skaver förstås. För problemet med tygskorna är att de sitter bra, men av någon anledning så jobbade de ändå upp en blåsa. Jag förstår det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0