Smack sa det

Haha! Jag visste väl att jag inte skulle gå ostraffad ur det fina vädrets. Trots att jag försökte dricka under hela tiden så har jag ändå fått huvudvärk. Det var inget oväntat, men jag försökte ju förebygga det i alla fall.

Sedan kom en smärre chock, inte visste jag att solen var SÅ stark redan i april. Jag har nämligen blivit charmigt röd istället för vackert brun på hela ryggen. Det var mitt andra solpass på eftermiddagen som gjorde det, eftersom jag faktiskt var duktig och pluggade under hela tiden, och det är betydligt lättare att plugga liggandes på mage alternativt sittandes, än att ligga på rygg. Därför är nu alltså ryggen räkröd. Jag har smort in mig med aloe vera överallt, och imorgon ska jag även smörja in mig med solskyddsfaktor när jag går ut. För att bränna av sig skinnet är inte speciellt snyggt eller hälsosamt.

Idag var även sista lektionen innan min examen på tisdag. Jag fick ett testprov att göra, och jag klarade det med minimala fel (som inte hade funnits där om det varit på riktigt och jag tagit mig tid till att läsa igenom svaren ordentligt), så det känns ju betryggande. Men ändå är jag himlans nervös inför tisdag. Just nu vill jag bara få det avklarat!

Imorgon är det fredag och då ska jag köpa 8 citroner. Idag köpte jag 4 äpplen. Resten är fortfarande en gåta.


Kommentarer
Postat av: Lollo

du verkar gilla att hänga med fruktkillen låter det som? ;)

2011-04-08 @ 00:15:07
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! Jag hamnade i Fuengirola (ligger rätt nära Malaga) och i en halvsvensk familj! :) Det känns jättebra!

2011-04-08 @ 10:37:02
URL: http://jeemelie.blogg.se/
Postat av: Mammica

Aj aj, inte bra. Men citroner hjälper väl inte mot brännskador?

2011-04-08 @ 13:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0