Good luck, have fun!

Tack Lollo! Jag tror det var din kommentar som gjorde att kvällen blev kanon. Jag var verkligen superpepp, kände mig på topp och då blir allting bra också.

Först plankade vi alltså in oss på "musikalen" - det var ingen musikal enligt mig, de sjöng inte ens! I mina ögon var det en dansuppvisning som de mimade till, inget annat. Dessutom var det fristående nummer och inte en historia som berättades. Men klart, musikal låter mycket proffsigare. Trots den lilla besvikelsen var det ändå trevligt. De dansade väldigt bra och låtarna var för det mesta bra, de hade engelska låtar så jag hade inte behövt oroa mig för att inte förstå.

När allt var slut vid halv ett begav vi (Laia, Alva, killen från igår som vi nu kan döpa till Ferran, och hans syster som vi kan döpa till Lluisa) oss till parken som ligger nedanför mitt hus för ett "tivoli". Det fanns ett par stånd med prylar man kunde köpa, kläder, smycken, det gamla vanliga, och så fanns det några attraktioner, radiobilar, en karusell som var stängd för kvällen och en lite "läskigare" bläckfisksak som de fyra plus en annan kille åkte. Jag däremot stod på marken och hejade på. Jag litar inte på runtgående tivolin och dessutom läste jag nyligen att det skett en hemsk olycka på just ett spanskt sådant där flera dött och skadats.

Efter detta begav vi oss till parken igen för själva festen. Det var mycket folk, men eftersom allt var utomhus blev det aldrig trångt och man kunde lätt ta sig fram mellan människorna. Stämningen var hög, jag träffade nog alla jag känner i hela samhället plus massa fler och allt var kanon. Jag somnade inte förrän halv åtta i morse.

Ikväll vankas det liknande upptåg med en riktig konsert (men vi får väl se hur bra den blir) i parken.

Kommentarer
Postat av: B

Bra att du är försiktig med tivoli

2011-08-14 @ 18:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0