Måndag kväll

Vilken oerhört ointressant dag det har varit idag. Jag har inte ens lagt mig och solat. Däremot har jag sovit bort en massa timmar, och ändå känner jag mig lite halvdåsig fortfarande. Det tar på krafterna att vända på dygnet så totalt som jag gjort de här dagarna.

Just nu i skrivande stund sitter jag och äter middag, klockan 10 över 9. Eller ja, jag har precis avslutat ätandet, men jag äter så sent som möjligt eftersom jag är katalan nu och då äter man inte middag förrän tidigast klockan 8, gärna efter 9.

Vi ska ikväll gå till ungdomsgården, för där har de tydligen en middag också. Men jag kände att det var bäst att äta här hemma, för tänk om det inte finns något jag kan äta, då går jag hungrig resten av kvällen. Därefter kommer vi antagligen kika på den där "Ball de la Festa Major" för att se vad det är.

Och nu måste jag göra mig i ordning, för om 48 minuter ska jag träffa Alva. Skynda, skynda!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Och vi väntar fortfarande på målaren som skulle komma "i kväll" med färgprover till golvet. Hmmm klockan är nästan halv tio... han kanske har katalanska förfäder...

2011-08-15 @ 21:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0