Finland till Katalonien

Om knappt en timme kommer den nya au pairen hit, från Finland. Jag har flyttat in i flickornas rum med alla mina saker, så väskan är i det närmaste redan packad. Skönt att ha det klart för en gångs skull.

Jag har dessutom förberett middagen för ikväll. Ja, vi ska först och främst äta lunch, men till kvällsmat blir det äntligen currygryta med doft av kardemumma! Jag hittade ingen creme fraiche, så det fick bli vanlig grädde istället. Och köttet blir kikärtor, plus lite quornbitar som blivit över och som jag tänkte familjen skulle få smaka på. Ska bli väldigt spännande att se vad de säger. Barnen kommer säkert inte tycka om det, och pappan är inte förtjust i paprika, så ja, utlåtanden kommer säkert bli blandade.

Alva fyller år idag också, så ska träffa henne i eftermiddag och tänkte samtidigt presentera henne för finskan och vissa den sistnämnda runt i byn. Hoppas hon är trevlig.

Kommentarer
Postat av: Lollo

med doft av kardemumma.. jag tror jag känner igen det här receptet! ;)

2011-08-23 @ 14:59:50
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0