Att köra bil

Vet ni vad jag saknar? Att köra bil. Att köra runt med musiken dundrandes och själv skrålandes med för det vilda. Det saknar jag.

Det finns tre sådana alternativ som jag saknar.

1. Bilen där hemma som inte längre finns med oss (i alla fall inte i min familj, utan hos någon annan).

2. Den lilla Ford Focusen i Madrid som jag rejsade med när jag skulle hämta barnen i skolan. Det gick snabb det. Och med Roxette i högtalarna. Sleeping in my car...!!

3. Den vita "uten" (uttalas juten) på farmen i Australien. Utan bromsar men det gick ändå att susa fram i så fort som 80 km/h på vägar främst bestående av sand. Det är ju faktiskt mitt ute i öknen vi talar om. Det var grejer det!

Men här blir det inte mycket till bilkörning. Familjen har ju nyss bytt upp sig till en stor bil. Gigantiskt snarare, och den vet jag inte ens om jag vill köra. Men den lilla röda saken har jag ju faktiskt kört ett par gånger och skulle inte ha något emot att få ta på en åktur igen. Men det är nog bara drömmar.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Att skåla och köra bil samtidigt är inte så bra...

2011-02-17 @ 14:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0