Dora la exploradora

Åh, vad trött jag är! Jag skulle vilja ta en timmes siesta för att vila mig, men det går inte med Celia i huset. Jag önskar verkligen att hon kan gå till skolan imorgon. Hela min "lediga" dag har ju förstörts. Fast hon hjälpte mig visserligen med att vika trosor. Någon nytta får jag väl ändå försöka ha henne till.

Som litet svar på Lollos fråga, om Dora la exploradora pratar spanska och engelska här också, ja det gör hon. Tittar man på henne på TV i Spanien pratar hon spanska och blandar in lite engelska ord då och då, men tittar man på DVD:erna jag gav till barnen på Aleix födelsedag pratar hon engelska blandat med några få ord på spanska (mexikansk spanska som låter jätterolig). Detta för att ungarna ska lära sig engelska.

Nu hamnade jag hos frisören igen. Celia är uttråkad, så då får mitt hår leka barnvakt igen.

Kommentarer
Postat av: Lollo

ja här pratar hon ju mest engelska och sen slänger in lite mexikansk spanska ja :P i sverige är det ju svenska med lite engelska ord i.. haha vad kul att man kan göra det bakvänt och typ hur som helst. hihi!

2011-02-23 @ 23:03:06
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem är Dora la exploradora? :)

2011-02-25 @ 16:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0