Forsatt vabdag

Nu sitter Celia och gör sina läxor medan jag sitter och leker med datorn. Hon har ingen feber idag men hostar och nyser en hel del. Hon väckte mig klockan 9 imorse och jag känner att det var lite för tidigt för mig. Jag har ju inte fått sova ut ordentligt sedan någon gång i förra veckan.

Celia är för övrigt den mest hypokondriska sexåring jag känner. Varje dag klagar hon på att något gör ont. Huvudet, magen eller ett ben. Därför kan det vara svårt att veta när hon faktiskt ÄR sjuk.

Jag har berättat historien om Pojken och Vargen för att hon ska förstå att man inte kan låtsas, för då tror folk att man låtsas även när det är på riktigt. Vi får väl se om det sjunker in någon gång.



Och ja du Lollo, Bug Bang är det nya Big Bang. Precis som att skåla är det nya skråla, Mammica. Så kan det gå när man är trött och inte läser igenom vad man skriver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0