Fiesta i Vic

Ja, vad säger man om gårdagen? Som mitt förra inlägg insinuerar var det en väldigt trevlig kväll/natt.

Om vi tar det från början såg det ut så här: Nina hörde aldrig av sig. Maya svarade att hon hade jobbat och inte orkade ut. Så jag kontaktade en tjej, Mira, från den andra gruppen katalaner, som mest består av tjejer, och som jag egentligen inte gillar speciellt mycket eftersom de är lite för galna (röker lite för mycket olika saker) och inte riktigt min typ av människor, för att se om de skulle göra något. Och ja, de skulle träffas klockan 23.

Efter att ha gjort mig i ordning så mycket jag kunde, ställde jag mobilen på väckning 22.45 för att sova en timme innan det skulle dra igång. Jag blev dock väckt fem minuter tidigare av att hemtelefonen ringde, men hann inte svara. Checkade på Facebook och såg att en kille från mitt vanliga gäng (Nina & co) som vi kan döpa till Roca, var online och frågade vad de skulle göra. Det visade sig att de skulle till Vic och partaja och hade bestämt att träffas 23 de också. Han visste dock inte om det fanns plats för en till i bilen och skulle höra av sig så fort han visste.

Jag fixade till mig snabbt och lätt och tiden gick.. Jag hade sagt till Mira att jag skulle höra av mig vid 23, men jag ville först veta hur det blev med Vic eftersom det var betydligt mer lockande. Jag ringde Roca men han svarade inte och tiden gick ännu mer. Inte förrän kvart i tolv ringde han och sa att jag kunde åka med. Så då bar det av.

Det var jag, Roca, två killar och en tjej till i bilen. Plus en annan bil med en tjej och tre killar. Klubben var riktigt bra, bra musik, bra yta och bra stämning. Det kostade 14 euro men då ingick det två drinkar i det.

De hade olika dansgolv, bland annat ett med nästan bara katalansk musik, jag måste verkligen lära mig lite mer så jag kan lära mig sjunga med.

Summan av kardemumman är i alla fall att det var ett bra val att åka dit och jag längtar redan till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0