Rena rama rean

Oj, oj, oj. Det blev en hel del oväntad shopping idag.

Maya var den som började, jag var lite mer svårstartad. Kanske berodde det på att vi suttit i en bil och väntat i en timme på att affärerna skulle öppna, jag vet inte. Hon hade i alla fall varit i Barcelona igår, och redan då shoppat för en sisådär 1000 svenska kronor. Så hon hade inte tänkt köpa så värst mycket, men det började i alla fall "dåligt" för henne.

Sedan kom jag igång, eller rättare sagt, vi steg in på Desigual, och en stund senare var jag 800 kr fattigare. Så kan det gå när man köper en dyr väska och en dyr tröja, även om båda två var reducerade till halva priset.

Det blev även en neongrön tröja från en väldigt mystisk affär, en svart t-shirt från Stradivarius, en svart hatt från en affär som hette Shana och några par örhängen från Promod. Det hela slutade på cirkus 1200. Inte direkt en billig dag, men å andra sidan köpte jag ju en väska för nästan 400, och jag har letat länge efter en som jag gillar. Därför fick den kosta så mycket, och hade kostat dubbelt så mycket tidigare.

Är det rea så är det.


Nu ska jag fixa i mig lite mat och sen ska jag träffa Maya igen, och så får vi se vad kvällen utvecklar sig till.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Oj, oj, oj.

2011-01-29 @ 20:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0