Svar på kommentar

Jag lurade mig själv innan. Tydligen så kan man inte logga in på Internet två gånger med samma dator, trots att man har olika mobilnummer. Inte så fiffigt ändå. Som tur var sparade jag det här inlägget innan jag postade det, så därför får ni det nu. Jag skrev det alltså på flygplatsen för en stund sedan, och nu sitter jag i mitt gamla rum i España, eller rättare sagt, Catalunya igen.


Jag har förresten helt glömt bort att svara på en kommentar jag fick för ett tag sedan, förlåt Nina, jag hoppas du fortfarande läser!

Jag var inte au pair i Korea, utan jag var bara där och hälsade på en kompis i två veckor. Så hur man blir au pair i Korea vet jag inte, vet inte ens om det är speciellt vanligt. Men Internet är alltid en bra plats för att ta reda på sådant.

Vill man bli au pair i Europa däremot är det väldigt enkelt. Jag tipsar alltid om sidan

www.aupair-world.net för den som vill göra det helt privat, dvs utan en agentur eller liknande. Jag har hittat båda mina familjer på den sidan (jag var utanför Madrid september -07 till juli -08, och nu är jag utanför Barcelona sedan oktober -10) och tycker den fungerar väldigt bra.

Enligt mig är det absolut värt att de livet som au pair en chans. Man lär sig otroligt mycket, både om sig själv och andra. Man får möta en ny kultur på ett "äkta" sätt och inte som en vanlig turist. Så Nina, och alla andra som också funderar på det. Ta steget ut i världen. Man ångrar sig inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0