Helgen

Här går det undan. Jag har inte ens varit här en vecka men har redan bokat biljetten hem. Inte direkt mitt vanliga jag. Vanligtvis väntar jag tills jag bara har en vecka kvar. Det omvända alltså. Så om två månader åker jag tillbaka till Sverige igen. Sedan är jag hemma i två månader innan resesäsongen börjar igen i maj. Jag har alltså min tid fram till oktober utstakad just nu, frågan är vad jag ska göra sedan. Ecuador har smugit sig upp som ett hett alternativ. Vi får väl se.

Annars har det varit en väldigt lugn helg. Jag var jättesugen på att göra något kul igårkväll, och dessutom har lagen om rökförbud inomhus börjat gälla, vilket gör det ännu mer lockande att gå ut. Men Maya (schweiziskan) var på Costa Brava, en annan tjej i Barcelona och en tredje svarade inte.

Familjen hade gått till biblioteket så jag var helt ensam hemma. Plötsligt ringde mamman och sa att de skulle äta middag på en av barerna/restaurangerna ute och frågade om jag ville äta med dem. Jag såg det som en chans att kanske träffa någon jag kände, och faktum är att på vägen dit stötte jag på tre killar jag känner. Men de skulle antagligen inte göra något speciellt sa de, men de skulle ringa mig ifall det dök upp något.

Det hela slutade med att jag gick och la mig i "normal" tid (efter att ha tittat på Glimore Girls som vanligt, och idag såg jag det allra sista avsnittet, så sorligt att ha lagt ännu en serie bakom mig) utan att ha gjort något speciellt.

Aleix har diarré och ska antagligen stanna hemma imorgon från skolan. Det betyder mer timmar för mig, men det gör inte så mycket. Gilmore Girls är ju som sagt var slut, så jag kanske kan vara lite duktig och plugga katalanska igen. Det behövs efter uppehållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0