Tres Tombs

Jag är helt slut. Skulle kunna somna inom ett par sekunder om jag bara lät ögonen sluta sig.

I samhället idag har det firats Tres Tombs, jag är inte helt säker på vad som egentligen är grejen med det, men det går i alla fall ut på att folk rider på hästar, att hästar drar gammalmodiga kärror och folk åker runt i traktorer, genom samhället. Som jag fattade var det från början meningen att de skulle bli välsignade och få vatten skvätt på sig för att året skulle bli ett bra sådant, eller något i den stilen.

Jag stötte i alla fall på en massa folk jag kände, så det bestämdes att kl 16.30 ska vi träffas på en bar. För att göra vad vet jag inte riktigt, men det märker vi väl. Vi har precis ätit lunch och tänkte vila mig ett par minuter innan jag springer iväg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0