Bestraffad

Ikväll blev Dora hårt bestraffad. Hon hade nämligen gått in i mitt rum och pillat på datorn. Hon hade dels skrivit i facebookchatten, dock inte klickat enter som tur var, och dels hade hon gjort något med skärmen så bilden såg helt konstig ut. Som tur var fixade Pappa Felip det, men en annan gång kanske hon raderar hela hårddisken eller förstör på annat sätt. Därför får hon nu inte gå på nästkommande kalas för hennes klasskompis. Kanske lite väl hårt, men å andra sidan måste hon förstå att en dator leker man inte med hur som helst. Speciellt inte min som är så viktig.

Katalanskkursen var bra. Vi hade ny lärare, vilket är lite tråkigt, men den nya verkar rätt okej ändå. Det var även tre nya deltagare i klassen, en kvinna från Ukraina, en man från Marocco och en kille från Argentina. Och så var det vi gamla vanliga: det äldre paret från Argentina, två tjejer från Honduras, en tjej från Dominikanska Republiken och en kvinna från Ecuador plus hennes dotter som också var ny där. Sveta var inte där, jag tror inte hon visste om det. Jag försökte smsa henne innan idag men det kom inte fram. Maya har bestämt sig för att inte fortsätta kursen så henne får jag se till att träffa utanför skoltid så att säga, vilket inte blir så svårt antar jag.

Och annars har det varit en helt vanlig dag. Telia smsade mig i morse (vid 10) och väckte mig. Kunde de inte väntat till 11? Nåja, då kom jag upp i någorlunda tid i alla fall. Imorgon får jag förhoppningsvis sova tills jag vaknar av mig själv, det är alltid skönast. Men förra natten var underbar, så bra har jag inte sovit sedan onsdagsnatten förra veckan. Det var banne mig på tiden med andra ord.

Så jag tänkte i alla fall gå och göra mig i ordning för läggdags strax. Så kanske jag vaknar tidigt imorgon så jag hinner tvätta lite och göra lite nytta. Är alltid bra.

Kommentarer
Postat av: BK

Du måste ställa in skärmsläckaren så att den går igång när du inte är vid datorn och så att det krävs login för att öppna den sedan!

2011-03-23 @ 15:07:57
Postat av: Mammica

Det var ett hårt straff!

2011-03-23 @ 20:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0