Karneval!

Ja, vad ska man säga om gårdagen då? Kanonbra!

Jag skrev ju förra inlägget klockan 5.24 i morse, och strax därefter tror jag att jag somnade. Sedan vaknade jag redan vid 10 och bestämde mig för att inte somna om. Så det blev inte många timmars sömn inatt, det är ett som är säkert.

Just nu är jag ensam hemma eftersom familjen är borta hela dagen. Väldigt skönt måste jag säga, jag har min katalanska musik på högsta volym och bara njuter av friheten.

Men tillbaka till igår. Efter lite vimsande hamnade jag hemma hos Nina med de andra tjejerna som jag inte träffat tidigare. Vi gjorde oss iordning och sedan drog vi iväg till festplatsen. Det regnade men vår utklädsel var perfekt - overall och gummistövlar.

Till en början var det inte mycket folk på plats, men så småningom kom det fler. Och det var folk i alla åldrar. Hela min familj var där till exempel. Och alla var på humör trots det dåliga vädret och det inställda tåget.

Vi fortsatte kvällen på det vanliga diskoteket, som jag brukar tycka är rätt trist, men igår var det faktiskt väldigt kul med alla utklädda människor och glada miner. Faktum är att när jag vakande idag så ville jag fortsätta dansa. Just nu känner jag mig ganska trött, men hade mycket väl kunnat tänka mig en fortsättning.

Jag är ordentligt sur för att jag inte kommer vara här nästa helg. Nästan så jag ska ställa in flyget och stanna kvar här istället. För när det är som igår så vill man inte härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0