Karneval i Torelló

Ja, jag vet, jag ligger efter i uppdateringarna. Men vi tar en sak i sänder.

Lördag 5/3 - Karneval i Torelló [Toraljå]

Jag och Erika hade ju som bekant sytt våra egna klänningar och vi gjorde oss även klara för avfärd tillsammans. Hon kom hit vid halv fyra och då hade vi bara en timme på oss att fixa smink, hår och kläderna. För halv fem hade vi blivit tillsagda att vara klara för upphämtning.

Sagt och gjort, på vanligt spanskt manér kom bilen och hämtade oss kvart i fem. Vi åkte till en parkering och mötte upp resten av gruppen. Ett glatt och förväntasfullt gäng var vi.

Vi åkte vidare för storhandling inför vad som komma skulle och när vi väl var på plats i Torelló var det bara att korka upp.

Vilken fest! Så otroligt mycket folk och så mycket glädje överallt! Alla sprudlade av energi och hela Torelló var på gott humör. Vagnarna var helt fantastiska och det var folkfest så det skrek om det. Jag och Erika vimsade bort oss, både tillsammans och på egen hand, men vi hittade alltid tillbaka till varandra, eller till de andra, så småningom. Tydligen var TV på plats också, för familjen tittade på oss. Nåja, de såg inte till oss på skärmen, och det kanske var tur det.

Det var i alla fall en kväll att minnas, för de som kan det. Torelló är ett av karnevalernas mecka här i Katalonien, och det märktes verkligen. Nu på lördag är det dags för samhället där jag bor. Det kommer bli mycket mindre, men det har utlovads stämning på hög nivå även här.



Vårt vackra gruppfoto innan allt drog igång.




En av karosserna. Hambugerkedjetema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0