Kick offens drag

Om en knapp halvtimme bör Mammica komma och hälsar på mig i Malmö. Ska bli himlans trevligt faktiskt.

Jag är supertrött fortfarande, inte så konstigt efter tre nätters väldigt dålig sömn. Kanske kan jag lyckas få lite bättre vila denna natten?

Igår var trevligt. På dagen var det ju bara massa konferens hela tiden, med information som jag i princip redan hade koll på. Vi blev indelade i tio lag inför kvällens eskapader. Det var nämligen Let's Dance temat handlade om. Föga förvånande i och med att dresscoden var dansvänligt. Så varje lag skulle utse två personer som skulle dansa en tilldelad dans. Min grupp hade Paso Doble. Men i själva tävligen efter middagen gick det inte speciellt bra för oss. De som vann dansade balett, och jag måste säga att de var vädiga vinnare.

Bussen gick hem från festlokalen strax efter ett och jag valde att åka med den. Andra stannade kvar längre för att ta sig en runda ut på stan också. Men det blev ganska sent i lobbyn på hotellet ändå, som det brukar bli.

Dessutom blev jag väckt kvart i fem av att en chaufför öppnade min dörr. Han är en trevlig prick som jag umgåtts med en del under det senaste året, och tydligen delade han rum med en annan reseledare som han inte kände och ville hellre sova inne hos mig. Eftersom jag har två sängar i mitt rum så fick han faktiskt det. Snäll som jag är. Men receptionens agerande var lite oroande, de hade gett honom en nyckel till rummet utan att checka det meg mig först. Nu var det ju ingen fara i det här fallet, men han hade ju faktiskt kunnat vara en helt annan, och då hade det inte varit lika kul om han spatserat in hos mig mitt i natten. Fast å andra sidan hade jag faktiskt hängt på säkerhetskedjan, varför vet jag egentligen inte, det bara blev så.

Men, men, så var det med det. Det blev frukost vid halv tio-tiden och sedan dess har jag inte ätit något. Därför väntar jag på Mammica så vi kan åka och äta lunch någonstans tillsammans. Jag har hittat en vegetarisk pizzeria på Internet, så det kanske blir det? Det hade faktiskt inte varit helt fel måste jag säga.

Jag kan dessutom tillägga att jag i princip blivit erbjuden jobb på ett annat företag som också var med igår i form av två kvinnliga, mycket trevliga, representanter. De kör också mycket Spanien och kommer eventuellt behöva reseledare framöver. Så vem vet, jag kanske smiter över dit en dag i framtiden?

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du har hittat ett yrke som passar dig perfekt och att du är så eftertraktad! ;)

2011-03-29 @ 15:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0