Skridskor och klänningar

Det blir bara korta och tråkiga inlägg just nu, med de senaste uppdateringarna.

Igår var vi ju som sagt var i Barcelona. Det slutade med att vi var alla sex eftersom Pappa Felip trots allt had åkt för att jobba på förmiddagen.

Först åkte vi till en park med en labyrint i. Kul, trots att det var ganska lerigt och blött på marken. Jag fick nog några fina bilder därifrån som ni kanske kan få se vid ett senare tillfälle.

Sedan åt vi lunch i en universitetsmatsal. Smakade okej även om det inte var något att direkt hurra för eftersom pastan jag åt var kall.

Därefter åkte vi vidare till överraskningen. Barnen hade nämligen ingen aning om att vi skulle åka skridskor. Tre timmar blev det i hallen och det var kul! Visserligen var skridskorna inte de skönaste jag provat, och det gjorde lite ont i fossingarna efter en stund, men det gjorde inte så mycket. Barnen var duktiga. Aleix fick in snitsen direkt och susade iväg på egen hand. Tjejerna susade inte fram riktigt lika fort, men de lärde sig också åka runt på egen hand.

Jag lyckades ramla en gång och slog i knäna rätt ordentligt, så nu har jag ett fint blåmärke på vardera knä.

Vi åt pizza till kvällsmat, det var ju faktiskt fredag vilket Celia påminde oss om när det blev tal om middag. Men det blev riktig pizzeriapizza, vilket var kul som omväxling.

Det blev en lång dag och vi kom inte hem förrän efter tio. En liten stund senare, när jag bytt om till mjukiskläder och fått på mig glasögonen gick jag hem till Erika igen för att fixa med klänningarna igen. Nu är de i princip klara, vi ska bara fundera ut några små detaljer till, sen är det bara att karnivala loss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0