Svar på kommentarer

Lollo har frågat mig TVÅ gånger varför man har karnevaler nu, och jag har inte svarat henne. Fy på mig!

Men jag har i alla fall fått reda på att i tidernas begynnelser hade man karnevalerna för att börja fastan. Man åt mycket och hade väldans trevligt för att kunna stå ut med de 40 dagar man var tvungen att fasta fram till påsk.

Idag är det dock inte speciellt religiöst med karnevalerna. Det är folkfest och galna upptåg, och jag är supersur för att der regnade i lördags och jag gick miste om själva tåget som ju är en stor del i karnevalen.


Jag fick även en fråga av Anonym för ett tag sedan som jag inte heller svarat på. Fy på mig ännu en gång!

Frågan gällde volontärarbete, om man behöver utbildning för att åka som volontär. Det beror helt på vad för typ av volontärande man tänkt göra, och var någonstans. Men man kan nog säga att generellt behövs inga specialkunskaper eftersom volontärarbete oftast är ganska "enkla" uppgifter. Ska man till ett spansktalande land är det ju alltid bra med lite grundläggande spanska osv. Ska man jobba som lärare är det bra om man jobbat med barn tidigare osv. Olika organisationer arbeter olika så är man intresserad är det bara att använda nätet och leta information.

Kommentarer
Postat av: Lollo

oj frågade jag 2 ggr till och med? det kommer jag inte ihåg haha :P

men då är det ju samma grej. för fastan. coolt haha

2011-03-14 @ 19:22:29
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0