Var är du John Blund?

Jag kan inte sova!! I över en timme har jag legat och vridit och vänt på mig, utan att kunna sova. Istället ligger jag och tänker på massa dumheter.

Som till exempel att jag skulle berätta för er, kära läsare, om hur det gick med min törst på flygplatsen.

Jag gick till automaten, råkade höra tre svenskar stå och prata, gick fram till dem och frågade om de hade växel på en femma, men de hade bara kort hela högen. Och det tar jag ju inte.

Därför gick jag vidare, frågade en kille på spanska om han hade växel på en femma. Men nej, det hade han inte heller. Han hade en hel del mynt, men det blev inte fem euro av det ändå.

Nummer tre blev två tjejer som jag tillfrågade på engelska eftersom de verkade vara turister. Men inte heller de kunde hjälpa mig.

Tre olika språk utan att få fason på myntproblemet. Så då bestämde jag mig för att traska bort till ett café och fråga om jag kunde få växla där, och det fick jag. Så jag köpte mig en svindyr Coca Cola. 2,65 för 50 cl. Om jag köper det i affären kostar det 89 cent. Lite skillnad. Flygplatser vet sannerligen hur de ska stjäla resenärernas pengar. I cafeterian kostade dessutom samma flaska 2,90. Hutlöst!

Så nu har jag fått berätta det för er. Kanske jag kan släppa det och somna? Antagligen inte. Det finns fortfarande massa saker som snurrar i skallen på mig. 7.30 har jag ställt klockan på, men vi får se om jag orkar upp till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0