Mitt problem

Så här ligger det till.

Jag flyger hem den 18:e mars, eller rättare sagt, jag flyger till Sverige, för hem ska jag inte. Den 19:e mars har jag ett möte med mitt resebolag, som inte slutar förrän den 20:e någon gång på eftermiddagen.

Därefter hade jag tänkt åka hem. Jag hade tänkt vara hemma i två månader tills resesäsongen drar igång igen, för min del antagligen den 13:e maj, då jag eventuellt måste åka ner till hotellet och ut på bussresa den 14:e.

Under de två månaderna hade jag tänkt försöka hinna träffa alla trevliga människor som jag spenderar alldeles för lite tid med, och förbereda mig inför den stundande sommaren. Två månader kändes dessutom som en lagom tid att vara hemma, det händer inte så ofta att jag stannar hemma mer än några veckor innan jag drar iväg igen.

Min familj här vill dock gärna att jag kommer tillbaka hit efter den 20:e mars. Vad är fördelarna med det då? Jag kan fortsätta lära mig katalanska, jag har en fortsatt inkomst med få utgifter (förutom när jag shoppar upp två veckors lön på ett par timmar), och familjen blir glad. De har dessutom sagt att de kan betala flygbiljetten om jag hittar en billig sådan, vilket ju också känns ganska lockande. Jag kanske till och med kan hinna försola lite innan sommaren kommer på riktigt. Idag är det riktigt skönt väder.

Summan av kardemumman är alltså att jag är väldigt kluven. Jag skulle kunna åka tillbaka hit för att stanna en månad. Då har jag fortfarande en månads hemmatid. Men jag tänker på sommaren. Förra sommaren hade jag fyra dagars ledighet varannan vecka mellan resorna, och jag orkade inte träffa någon över huvud taget. Visserligen tror jag att det här året kommer bli lite bättre eftersom jag nu vet vad jag ger mig in på. Men ändå.

Vad ska jag göra??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0