Summa summarum

Jaha, nu var man ännu ett år äldre. 19 är ingen speciell ålder, mer än att det är sista året som tonåring, och man bör kanske visa sig lite vuxnare än man gör.

Dagen var rätt okej, började med att jag vaknade alldeles för tidigt, jag hade sagt till mamma att de skulle komma vid 12 och väcka mig, jag trodde nämligen att jag skulle vara trött och sova som en stock. Men jag vaknade vid 7-tiden, då hade jag ju sovit mina jobbtimmar. Men jag lyckades efter en del besvär somna om, bara för att vakna 2,5 timme senare. Då tyckte jag det var dags för mitt firande att börja, så jag gick ner en vända för att mor och far skulle höra att jag var vaken, men nej då, de sussar på som om inget hade hänt. Jag sätter på en film för att fördriva tiden, men blir trött av den, så somnar om igen. Självklart vaknar jag strax efter 11 och är pigg som en mört. Jag fortsätter att titta på filmen och väntar på att få höra familjen komma sjungande. Vid halv 12 går jag på toa, och ser att lillebror är uppe, så jag säger till honom att nu får ni faktiskt komma och väcka mig! Men då har mamma precis åkt iväg någonstans, så jag får snällt krypa tillbaka upp i sängen och fortsätta med min film. När jag till slut hör familjen komma smygande och stämma upp i "Ja må hon leva" sitter jag och kollar på filmen men låtsassova, bara för att det hör till. Jag fick en web kamera av Erik, bra att ha i Spanien så man kan visa upp sig för dem här hemma. Jag fick även pengar till en resväska, en bok om Johnny Depp (har börjat läsa den, och det känns som jag själv har skrivit den när jag gick i högstadiet, den är skriven på "mitt" sätt), ett rosa badlakan och så ska jag få pappas "gamla" laptop. Den är väl ett år gammal, och han har redan köpt en ny till sig själv, så jag ska börja leka med "min" nu, så jag lär mig hur den funkar. Av Sara fick jag världens sötaste salt- och pepparkar från Frankrike. Tack tack! :) Av Saras lillasyster (9 år) fick jag en sten med två snäckor på, och av hennes kompis (10 år) fick jag klistermärken, ett litet "hängsmycke" (sånt där man kan ha i dragkedjor till exempel) ett litet "brev" och ett kort på henne själv. Tyckte det var jättegulligt av dem. Det var mina första presenter av barn som inte är lika gamla som jag själv (dessutom var det oftast föräldrarna till barnen som köpt presenterna på alla barnkalas), och det fick en att längta lite efter egna barn som gör hemmagjorda presenter. Det är verkligen de som man uppskattar mest.

Det regnade och åskade under dagen, men som tur var blev det bättre när vi var inne i stan på kvällen. Sara kom till mig vid 19-tiden för att låna min plattång, och vi skulle egentligen ätit tårta, men det hann vi inte. När vi stod och väntade på bussen kommer det en bil från motsatt håll mot dit vi ska, som stannar. Jag trodde det var en tysk som skulle fråga efter vägen (det händer ofta på somrarna, haha) men det var en av chaufförerna från mitt jobb som frågade om vi skulle till stan och om vi ville ha skjuts! Så komiskt, för tidigare hade jag sagt till Sara att tänk om jag träffar någon från jobbet ikväll, och så är det det det första vi gör (många "det" det blev där, men tror det är rätt att skriva så, haha). Han var mycket trevlig men körde lite väl fort, och hans diselbil fick "motorstopp" mitt på motorvägen. Det var lite läskigt. Synd att jag inte ska jobba mer faktiskt, han verkade så snäll och trevlig så jag skulle nästan kunna tänka mig jobba en vecka till. Haha.

När vi väl kommit in till stan (han var tvungen att åka och tanka sin stannande bil) gick vi bort till B&B, tog stämpel och lämnade in jackorna och väskorna. Vi mötte upp Johanna också förresten, hon får ju inte glömmas bort. De två fick betala 20 kr var för sina jackor, och en handväska skulle kosta 10 kr, men om man hade jacka i väskan kostade det 30. Jag hade min regnjacka i min väska, men hon tog ändå bara en 10. Tyckte jag var mycket bra. Sedan gick vi till Elvan, men ingen Katt-Eva (jag kommer inte ihåg varför hon kallas så, men alla vet vem hon är, jag har pratat med henne en gång, och fick reda på att hon hette Camilla och vill ha en dotter som mig) syntes till. Rickard och Emily kom efter ett tag och slogs sig ner hos oss. Lite senare kom även resten av gänget och till slut gick vi tillbaka till B&B. Kvällen gick fort och när vi skulle gå till bussen träffade jag och Sara på några tyskar. Fast den ena var visst polack, men de pratade tyska, och de fullkomligt älskade mig och Sara, och skrattade säkert åt min röriga tyska blandad med spanska, engelska och lite svenska. Men det bjuder jag så gärna på.

Jag fick även ett mycket trevligt grattis-samtal från Kristian. Blev jätteförvånad när han ringde och sjöng i örat på mig. Men det var trevligt och glädjande.

Idag är det för övrigt exakt en månad till min avresa från Landvetter. Känns att det börjar närma sig, börjar bli lite smått nervös. Jag fick dock reda på idag av en kille jag skriver med på MSN och en engelsk community (han bor dessutom bara 3-4 mil ifrån stället där jag ska bo) att det finns vegetariska sojaprodukter även i Spanien. Jag kommer sakna min quorn, men jag får väl överleva med hjälp av sojasakerna. Han sa även att han skulle leta upp en vegetarisk restaurang åt mig, så allt är ordnat när jag kommer. Haha. Nu ska jag slappa vidare. Har haft en tuff dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0