Lucia i Spanien

Jag glömde ju för fasiken det viktigaste av allt! Jag gjorde ju mina Lussekatter igår, med saffran. Men jag tog inte överdrivet mycket, och jag som inte ens är en stor saffransätare tyckte att de smakade helt okej. Dock var resten av familjen här mer tveksamma till dem. Och idag tog jag med mig resterande till skolan. Dvs 15-20 stycken, och nu när jag är hemma igen har jag inte en enda kvar! Alla fick smaka, och alla verkade gilla dem! "Que rico!", "Está bien!", "Me gusta!" osv. Luc åt nog tre stycken, och trots allt var de ju mest till henne, haha. Jag sparade undan två stycken åt Manu, och han gillade dem väldans mycket han med. Så, om jag är snäll kanske jag gör en till sats i helgen. Och sen när kardemumman kommer gör jag en till. Fast, en sak jag glömt berätta, jag missade en jäsning. De skulle visst jäsa 2 x 30 minuter, men mina fick bara jäsa 30 istället för 60. Men de blev ju till synes kanon ändå. Så, ska göra på mitt sätt nästa gång också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0