Pizzabak med himlen på plats

Men herregud! Himlen är kvar på sin plats och har inte ramlat ner på mig än, vad är det som händer?

Mitt pizzabak blev kanon. Tur som attans att jag och Mamma Alv pratat om jäst innan idag, för jag hittade den på första försöket i en av lådorna. Dock var den ju så klart stelfrusen, och jag tvivlar på att det är speciellt bra för de små svamparna, men det fungerade någorlunda ändå. Jag och Alvita bakade pizzan tillsammans, och det fungerade utmärkt. Vi knådade och hade oss, och efter jäsningen strödde vi på tomatpurésås, skinka (på lite drygt halva pizzan, eftersom jag undviker detta påfund), champinjoner och ananas (båda två på 3/4 av pizzan eftersom barnen alltid pillar bort det tyckte jag att det var onödigt att ens lägga på det på deras del), plus oregano och basilika på samma del, och sen Arlas Mozarella på hela skapelsen. Och sen vips in i ugnen. När pizzan var nästan helt bakad och det luktade underbart kommer båda Föräldrarna Alv upp från hissen. Perfekt timing för en gemensam pizzamåndag. Kan det bli bättre? Med en kaosdag var jag värd att få lite uppskattning, för alla åt bra och barnen, speciellt Alvita Pizzabagaren gillade vad hon åstadkommit.

Hon är förresten en gullunge ibland. Hon kallade mig Mami hela tiden när vi gjorde pizzan och hon har inte gråtit alls ikväll. Hur är det möjligt? Fast ska inte klaga, då går det säkert bara utför igen. Hoppas morgondagen blir lika underhållande som idag.


Kommentarer
Postat av: Emily

Fast du hoppas väl ändå på att dagen blir något bättre imorgon. Glömda nycklar=panik!!!

2007-12-10 @ 23:44:02
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0