Att man aldrig blir nöjd

En ny dag är här, och ännu en dags evigt väntande på att något ska hända väntar, eller?

Det är faktiskt så att när jag kollade min mail idag, så väntade det hela fyra mail på mig, och efter en stund (pappa var tvungen att uppdatera virusskyddet åt mig emellan) hade de fått uttökat sällskap med ett nytt mail.

Så, glad i hågen öppnade jag det första. Tråkigt. Var från MyTellus, någon utlandsjobbssida eller liknande som jag blev medlem på för ett tag sen.

Andra mailet var att jag blivit tillags på en familj från Australiens "hotlist" på en utav mina au pair-sidor. Tack för det. Men jag har ju ställt in mig på Spanien nu. Visserligen var deras lön skithög (om man får utrycka sig så), men jag antar att man får betala flygbiljetten (på ynka 10-11 tusen sisådär) själv då. Men det är obekräftade uppgifter. Ska tänka över vad jag ska svara, men antagligen blir det ett nej till dem ändå.

Trejde således. "There are new.." bla bla, inte en enda spansk familj idag.

Nummer fyra var ett personligt mail från familjen som lagt till mig på deras heta lista. Sådant är alltid trevligt, och då känner man att familjen är seriös, när de tar sig tid till det.

Det sista var från en agentur jag råkat bli medlem på, och de skrev att de hittat en familj som matchade mina önskningar. Jaha, en tysk/kanadensisk familj i Belgium. Var det vad jag sökte? Hm, inte vad jag minns. Får väl se om de hör av sig till mig, och då får jag säga att jag inte är intresserad.

Det här var senaste (rätt tråkiga) uppdateringarna. Återkommer väl under dagen om något intressant inträffar (eller om det inte gör det).

Förresten, jag fick en kommentar igår av Sarisen, tack för tipset! Och kommentarer är alltid välkomna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0