Mina önskemål

Hm, tänkte svara på en kommentar från EmsyPemsy i förra inlägget. Och svara tänkte jag göra genom att försöka skriva mina önskemål på familjen jag vill till:

- Två eller tre barn
- Helst minst en flicka av dessa
- Åldern helst mellan 3-9 år någonting
- Ingen av föräldrarna jobbar hemifrån
- Inte för mycket städning, lite grann går jag så klart med på
- Möjlighet till spanskalektioner
- Äkta spanjorer, så jag får den spanska kulturen på riktigt
- Inte bo i Cataluña, Katalonien på svenska, eftersom man där pratar catalan, katalanska, vilket skiljer sig ganska mycket från vanlig spanska, vad jag förstått kan vanliga spansktalare inte helt förstå catalan, kanske går att jämföra med svenska-norska-danska, jag vet inte riktigt
- Helst inte bo på Kanarieöarna eller Mallorca-öarna, eftersom det för mig inte känns som riktiga Spanien, lite för turistiskt och svårare att se sig om i övriga Spanien om man får tillfälle till det
- Gärna tillgång till egen bil, men inte ett måste, även om det är ett Stort plus
- Ett annat stort plus är om de har en hushållerska som tar hand om största delen av städningen, eftersom jag då kan sluta mig till att jag inte kan bli tvingad till det, men så klart dissar jag inte en familj om de inte har det
- Att au pairen får vara en del av familjen, alltså följa med på utflykter och liknande, annars är det mer ett jobb, och inte den erfarenheten jag vill åt
- Ha tillgång till Internet, haha, hur ska jag annars klara mig? Måste ju ha kontakt med resten av omvärlden också om jag vill, plus uppdatera här, inte sant?

Något mer jag klagat på? Hm, kommer inte på det just nu. Lovar att återkomma i så fall.

Kommentarer
Postat av: Emily

Haha, ser man på, jag bidrog med ett helt inlägg. :) Fast det där med internet, jag hoppas verkligen inte att du tänker spendera lika mycket tid där när du är i spanien som när du är hemma.

2007-06-28 @ 20:22:07
URL: http://emsypemsy.blogg.se
Postat av: Mammica

Idag nästan 11 månader sedan har jag också läst vad du skrev här och det är fantastiskt hur väl du fick dina önskemål uppfyllda!

2008-06-21 @ 21:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0