Tre rätt av tre fel

Klockan är strax ett och vad som hänt idag är detta:

1. "There are new.." var inte ett dugg intressant

2. En spansk familj med en dotter på knappt två år la till mig på sin hotlist. Saken är att de inte är betalande medlemmar, och då får jag inte deras mailadress. Man får inte skriva sin adress på sin profil, men en del gör det ändå genom att exempelvis skriva det som ord istället för med @ (snabel-a eller at) och . (punkt) och så. Det hade den här familjen gjort, så därför svarade jag direkt till dem eftersom det inte lockade mig:
a. Jag vill ha lite äldre barn.
b. Jag vill hellre ha två eller tre barn, är det bara ett kan det inte leka med någon annan än mig.
c. De ville ha au pair från juli-augusti och september, alltså bara 2-3 månader, vilket jag ju tycker är för lite.
Alltså var det ett rätt enkelt nej.

Det var alla nya uppdateringar. Som sagt, det känns rätt händelselöst just nu. Jag vill ha lite action!

Kommentarer
Postat av: rosflickan

Hej! Jag har just hittat till din blogg, och har precis läst igenom det du skrivit.. jag ska också åka som au pair; till Schweiz av alla ställen. Till den tyska delen, till råga på allt...Jag kan verkligen ingen tyska överhuvudtaget. Jag tänkte först åka till England/Irland, men jag tog som vana att söka alla jobb som jag eventuellt kunde få, och så fick jag detta.
En sida på Internet som du kan bli medlem på är newaupair.com. Det är helt gratis för dig som au pair, och jag tycker att de är rätt bra. Det var visserligen inte där jag fick mitt jobb, men ändå.. De har dessutom en bra säkerhetsavdelning; två bluffmakare kontaktade mig och bara någon dag efter deras mail fick jag mail från newaupair-teamet som varnade mig för just dessa personer.
Oj, detta blev en lång kommentar.. anyhow, jag önskar dig lycka till i ditt sökande och hoppas att du får jobb snart.. uppdatera bloggen ofta också; jag är nyfiken :)
Kram!

2007-06-25 @ 19:26:25
URL: http://tusenrosor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0