Typiskt

Det är typiskt. Direkt efter att jag skrev förra inlägget tog jag så klart en snabbtitt i mailboxen, och tjoho, där var ett mail. En familj som skickat en förfrågan till mig. Familjen består av mamma, pappa och son på 3 år och de bor utanför Barcelona (som ligger i Katalonien för de som inte vet, och jag hänvisar då till inlägget "Mina önskemål"). De verkar vara helt på det klara med vad de vill att au pairen ska göra och tider och så, plus att de skriver att au pairen får gärna följa med på deras aktiviteter. Det tycker jag är en ganska viktig komponent i det hela, eftersom jag vill få den där äkta spanska kulturen och levnadssättet, och inte bara gå till ett jobb varje dag. Hade familjen bott var som helst utom Barcelona, och gärna haft en unge till i bagaget så hade det varit lätt att svara ja. Och jag är nästan lite frestad att göra det ändå. Men samtidigt, det är ju inte vad jag egentligen vill ha heller. Gud, varför kan det inte vara lite enklare?

Dessutom addade jag några familjer tidigare idag på min hotlist på en annan sida. Har inte fört in dem i min bokföring, så kommer inte ihåg hur många det var, 4, 5 stycken kanske. Men ska kolla igenom dem nu hade jag tänkt. Och får se hur jag gör med den här nya familjen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken familj är hetaste förslaget nu då? Det framgår inte av dina blogg inlägg om man inte orkar lusläsa :D

2007-06-30 @ 00:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0