Blind date

Ikväll kom jag och barnen hem samtidigt som Mamma Alv, det vill säga vid 8. Först lekte de som vanligt i skolan och sen åkte vi hem till Jav och Pat. Jag skulle hjälpa henne med sitt au pair-letande. Det gick faktiskt rätt bra i mitt översättande engelska till spanska, riktigt stolt över mig själv. Men det roligaste kommer här:

Pappan i familjen (här kan vi kalla honom Pappa Pat) fick en idé (jag tror det var han, men sen var det ett samarbete mellan Mamma och Pappa Pat, plus Mamma Pats syster/brorsdotter) om att jag skulle gå ut i Madrid i morgon med hans syster/brorsson! En kille på 20-21-22 någonting sa de, mycket lugn och trevlig och seriös, och bla bla. Snacka om att de ville para ihop mig med honom! Pappa Pat ringde till honom och pratade om mig "sí, sí, muy guapa, guapa, habla muy espanol, bla bla.." och sedan ville han att jag skulle prata med människan. Jag liksom! Han slängde över telefonen till mig, men jag bara sa att jag pratar inte spanska och skickade över mobilen till Pat istället. Hela situationen kändes, tja, pinsam. Men jag skrattade en hel del också, för det var rätt roligt, men hemskt pinsamt. Sedan ville de (vad jag förstod det som) att jag skulle prata med denna killes pappa, och Pappa Alv sa ungefär, Här, det är din svärfar, prata med honom. Jag bara nej, nej, nej. Jag vill inte prata med en okänd människa i telefon, inte på spanska i alla fall! Usch, så hemskt det var, men som sagt, rätt roligt också. De ville att jag skulle komma klockan 22 i morgon till deras hus, och syster/brorsdottern (Paq) skulle fixa mitt hår och vi skulle åka till Madrid och dansa hela natten, till sex, sju, och hi och hå. Men jag lyckades övertala dem om att jag måste prata med Mamma och Pappa Alv först, och att jag skulle skriva ett mail till Pat i morgon och säga hur det blir. Familjen Alv ska till Madrid på söndag, och jag berättade direkt när jag kom hem hit för föräldrarna om Familjen Pats planer för mig. Mamma Alv föreslog att jag kan ju träffa denna kille (som jag inte ens kommer ihåg namnet på) då istället, så slipper jag gå ut med människor jag inte känner i Madrid. Och jag tyckte det lät som en bra plan, för det skulle vara kul att träffa honom trots allt. Föräldrarna Alv tyckte det var roligt också, de skrattade när jag berättade det. "Du har tydligen gjort ett så bra intryck på dem att de vill ha dig in i familjen", sa Pappa Alv. Och tja, vi får väl se vad som händer. Haha. Men jaja, kul var det i alla fall, skrattade halvt ihjäl mig (både av "rolighet" och pinsamhet åt hela situationen).

Och nu har jag hunnit andas lite också, var tvungen att skriva det här innan känslorna hunnit svalna av. Och måste plita ner i ett mail på min knackiga spanska, ett svar till Pat. Plus att jag måste fråga henne igen om frisörtidsbokningen. Kommer inte ihåg exakt vad hon sa. Och det är mycket lättare att förstå skriven spanska än talad.

Jag har dessutom huvudvärk, och är lite halvhungrig, fast samtidigt mår jag illa när jag tänker på mat. Konstig blandning. Men jaja, ska bli spännande att se vad som händer i helgen i alla fall. Jag har aldrig gått på en äkta blind date innan, kanske kan bli roligt. Fortsättning följer med säkerhet..

Kommentarer
Postat av: linda

Uj vad avundsjuk jag blir! Jag vill ocksa ha en dejt haha :P

2007-11-23 @ 22:00:57
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Sara

hahaha :P Ska dom gifta bort dig?:O

2007-11-24 @ 17:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0