Julklappsönskning

Jag vet vad jag öskar mig av tomten i år (mamma och pappa), ett bra ordlexikon för spanska och svenska. Det jag har nu är bra för "nybörjare" men jag har märkt att det inte alltid räcker till längre. Plus att för ett tag sen hade jag skrivit en text om något, som Manu fick läsa, och det var ett ord där som han sa inte egentligen passade, utan det skulle vara ett annat. Har för mig att det var ordet rädd, och när jag slog upp det ordet som Manu föreslog betydde det förskräckt. Men i en bra ordbok trycker jag att det ska finnas med alternativ, inte som min jag har nu. Det finns oftast bara ett eller två ord till varje ord, och vill man ha fler måste man alltså själv tänka ut synonymer på svenska. Som rädd och förskräckt. Så, en ordbok med massa nya ord och exempel tack! Jag klarar mig nog fram till jul, men efter det lär jag behöva det.

Det här blev visst inlägg nummer fyra idag, verkar som jag har haft mycket tid över. Det blev förresten ingen fotboll. Det fanns biljetter, men visste inte vilken sort jag skulle köpa, så det blir tv-soffan trots allt. Lite synd, hade gärna gått och sett det live.

Och svar på kommentarerna från Emily: Du kan ju testa att söka på autobus fuego alcala eller något, men jag vet ju inte direkt om någon mer lagt upp filmer om det. Och jag vet inte om Jack & Jones har tjejkläder, men det var en affär jag kom ihåg namnet på i skrivande stund, eftersom det är min lillebrors favoritaffär. Haha. Men jag var aldrig inne i den och kollade.

Kommentarer
Postat av: Emily

I efterhand så var det nog lika bra att inte se matchen har jag fattat det som. En mycket pinsam match som jag i vart fall är stolt över att ärligt kunna säga att jag inte sett och låtsas som att den inte existerat heller. ;)

2007-11-18 @ 22:45:02
URL: http://emsypemsy,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0