Lång dag, kort kväll

Det blev aldrig några chokladbollar idag heller. Vad tusan? När ska jag få tid att göra dem?

Idag stannade vi kvar rätt länge i skolan, och efteråt skjutsade jag Pat in till samhället eftersom hon behövde köpa en tårta till sin man som fyllde år. Vi gick in på ett konditori och hon köpte både glass, såpbubblor och varsin sån där boll med leksak i en maskin, typ tuggummimaskin ni vet? Bortskämda som de redan är behövdes det verkligen inte, men hon köpte det ändå. Och de var ju nöjda och glada, så varför klaga allt för mycket? Vi kom i alla fall inte hem förrän efter 19, de somnade i bilen och jag lät de sova, men bara en ministund, eftersom det var så sent och det är ju bra om de kan sova inatt också. Efter det har de varit rätt okej. Kvällen har gått fort, båda två har ätit middagen nästan helt utan problem eller klagomål, så när Pappa Alv först kom hem var Alvato klar och Alvita hade bara lite grann kvar. När Mamma Alv sedan kom hem efter ännu en liten stund var hon i princip klar helt. Perfecto. Anna är en duktig au pair. Därför kan jag utan dåligt samvete smita undan, eftersom det enda som är kvar är nattningen, och det görs av föräldrarna när de själva ätit middag.

Men min undansmitning ska försöka ägnas åt studerier och pluggning. I morgon är det prov igen och för att hålla samma mått som innan måste jag pricka 100 % igen på Migs prov. Hela den här månaden har jag nömligen haft det, helt otroligt. Men han rättar betydligt snällare än E. Så fort man har en bokstav fel på hennes prov ryker 1 %, på Migs kan man ha ett helt ord galet plus ett par småfel, och man får ändå full pott. Det ska bli spännande att se på fredag om jag får ett till sånt där diplom, hade varit kul.

Jag ska eventuellt klippa mig nästa vecka. Ska bli spännande att se om jag lyckas få det bra, trots min dåliga spanska. Haha. Frisören lär ju inte direkt kunna engelska, men tycker det tillhör att testa på lite allt möjligt medan man ändå är här. Och jag menar, det växer ju ut igen om det skulle bli heltokigt. Fast jag skulle vilja göra något mer än bara klippa, så vi får se vad det blir med det hela.

Vi får även se om jag lyckas få mina chokladbollar i morgon. Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0