Madrid

Igår efter skolan gick jag, Luc och Aki (eller Ako, kommer inte ihåg vem jag kallade vad, men det spelar mindre roll, det var den japanska tjejen i alla fal) till ett matställe som hette Ohlala för att få i oss lite mat innan vi drog vidare mot Madrid.

Vi tog tåget mot huvudstaden med målet Principe Pio, en tågstation där det finns ett jättestort shoppingcenter. Mamma Alv hade tipsat oss om att åka dit, men vi blev negativt överraskade när vi fick sitta på tåget i 1,5 timme! Hade inte direkt räknat med det. Vi åkte runt hela staden, och då menar jag verkligen runt, för vi såg Madrids alla byggnader på långt håll när vi cirklade runt. Men, till slut kom vi i alla fall fram.

I shoppningcentret fanns alla möjliga affärer. Stradivarius (köpte ett par nya svarta byxor där, Luc köpte två par byxor och en tröja, plus en väska), Zara (letade efter min jacka, men hittade den inte, den affären jag såg den i var större, så den kanske bara finns där, och Aki köpte en tröja), Mango, Jack & Jones och så klart H&M. De två största affärerna var just H&M och Zara. Lite kul.

Vi tog oss en liten matrast på McDonald´s, men jag drack bara en fanta, var inte hungrug efter min pizza i Alcalá tidigare.

En rolig sak, när vi gick bland affärerna gick några killar förbi, såg inte deras ansikten så har ingen aning om hur gamla de var, men en utav dem sa "McDonald's" på ett väääldigt svenskt sätt. Jag sprang dock aldrig efter dem och frågade varifrån de kom, vi gick åt varsitt håll, så hade varit konstigt. Haha.

Jag har en liten Alvato här vid min sida som vill spela på min dator. Han kan sköta sig rätt bra, och jag håller mig i rummet hela tiden, eftersom jag ändå måste städa upp här lite. Så tror han ska få en liten stund här faktiskt. Han är så snäll för tillfället.


Kommentarer
Postat av: Emily

Har jack & jones tjejkläder??

2007-11-17 @ 18:55:47
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0