Okänt nummer och bakning

Igår gjorde jag min första riktiga egna spanska tortilla. Dvs en sorts omelett med potatis i. Och tro det eller ej, men den blev faktiskt bra! Inte helt perfekt så klart, men nästan. Helt klart godkänt för ett första försök. Riktigt stolt över mig själv!

Någon har ringt mig på mobilen. Jag har inte numret och personen i fråga har ringt två gånger, plus ett par missade samtal. Alltså: Förra veckan ringde numret, men jag svarade inte. Igårkväll vid 22.30-tiden ringde numret igen, efter att först ha gjort ett missat samtal utan några signaler (i Spanien får man ett sms om missade samtal, även om det inte gått fram några signaler). Idag i skolan fick jag två missade samtal (utan signaler) från samma nummer. Jag har ingen aning om vem det kan vara, men nästa gång ska jag nog svara. Risken finns att det är någon spansk människa (nähä? konstigt om det är en tjeckisk?) som inte kan engelska. Men som sagt, jag har ingen aning om vem som kan ha fått tag i mitt nummer. Det är ett mobilnummer, och jag har redan frågat Manu om han gett det till någon mer än sin kompis (som jag redan visste hade fått mitt nummer eftersom han sms:ade mig). Mystiskt i alla fall. Jag ogillar när okända människor ringer mig. Först trodde jag att det kunde vara en felrigning, men knappast flera gånger. Eller?

Idag regnar det och är svenskt höstväder mer än någonsin. Jag skulle helst vilja krypa upp i sängen med en bra bok, en kopp varm choklad, en ostfranskbrödsmörgås och bara mysa. Men, så går det inte att göra här riktigt. Om 20 minuter måste jag nämligen sticka och hämta två barn i skolan. Igår åkte vi hem direkt, lekte inte efter skolan med de andra barnen, och idag kommer det antagligen bli samma sak. Därför har jag tänkt att vi kanske kan försöka göra chokladbollar, men hittade inga havregryn på Carrefour och visste inte vad det hette på spanska. Därför ska jag testa med müsli, har ingen aning om det fungerar, men det borde ju ha ungefär samma effekt som vanliga havregryn. Den som lever får se. Tror att Alvita uppskattar kladdet det blir med baket i alla fall. Hon gillar att hjälpa till i köket, och ju kladdigare desto bättre, inte sant?

Kommentarer
Postat av: Linn

Chokladbollar làter som en bra idè! Havregryn heter "Copos de avena" pà spanska (brukar göra havregrynsgröt), men det tog ett tag innan jag hittade dom ocksà! Här brukar de finnas i fling-hyllan! Men jag tror müsli blir jättebra ocksà!

2007-11-20 @ 16:35:30
URL: http://darlingcherry.blogg.se
Postat av: B

Finns det inte något Eniro i Spanien?

2007-11-20 @ 21:44:15
Postat av: B

Hittade en sådan sida där man kan söka efer telefonnummer i Spanien
http://blancas.paginasamarillas.es/

2007-11-21 @ 12:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0