Utmattande men bra kväll

Personlig status just nu: Grymt trött
Sammanfattande ord för kvällen: Utmattande underhållande
Lekar: Tjurfäktning, monster, bil/flygracing, djurskola + sagoberättelse
Gråtprocent: Helt okej nivå

Bara en liten sammanfattning över kvällen. Vid tjugo i sex åkte Mamma och Pappa Alv in till Alcalá för lite shoppning och lämnade mig med barnen. De sa att de skulle komma vid åttatiden, men inte förrän tio över nio var de tillbaka. Under den tiden lekte vi som sagt en massa olika lekar, och monster- och tjurfäktningslekarna är verkligen utmattande för en stackars au pair. Men det var roligt och de skrattade en massa. Alvita blev till och med tvungen att byta pyjamas eftersom hon skrattade så mycket att det läckte lite, om man säger så.

Strax efter 22 var det middag och även här skötte de sig hyfsat bra, Alvato i det närmsta perfekt. Alvita fick dock ett gråt- och skrikanfall som gjorde min smygande huvudvärk påtaglig. Nu är jag dock helt utmattad och kommer sova som ett barn (ett duktigt sådant, som sover hela natten utan att krångla, ungefär som barnen här alltså) tills jag vaknar i morgon. Vet dock inte vad som väntar i morgon. Eventuellt kommer farmor och farfar plus kusiner. Men jag ska sova, och om de kommer tidigt får jag väl försöka masa mig upp jag också.

Jag lunchade förresten med farfar igår, har jag skrivit det? Han var här för att prata med några värmepumpsgubbar som skulle komma senare, så när jag kom hem från skolan möttes jag av honom. Han hade med sig bönor, oliver, tonfisk och bröd, så min lunch bestod igår av bönor i olivolja och vinäger och bröd, och som andrarätt åt jag två små pizzabitar som blivit över när vi åt det till kvällsmat senast. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om honom. Han är speciell så till vida att han har sina åsikter, och gillar att prata mycket (som de flesta spanjorer) och ibland pratar han om saker som jag inte riktigt förstår varför han pratar så mycket om. Som igår, jag nämnde att vi pratade om "subjuntivo" i skolan, och då började han direkt rabbla upp alla tiotusen former av subjuntivo. Men samtidigt är han trevlig och eftersom han kan engelska går det bra att prata med honom. Vi pratar ungefär 50/50 spanska/engelska, men det lär bli mer och mer spanska med tiden, eftersom han tjatar om att jag måste plugga hårt och lära mig spanska ordentligt. Som om jag inte gör det? I alla fall såpass hårt att jag lyckas få 98-100 % på varenda prov, duger inte det? Haha.

Nu ska jag i alla fall krypa till kojs, det har visst redan blivit lördag. Och behöver min efterlängtade sömn. Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Ah, vad kul! Men bor ni typ i samma stad och sant - eller hur kanner ni varandra? :) Jag funderade pa att aka till spenien som au pair, men till slut blev det usa ^^ ska du aka hem till sverige och halsa pa natt under aret?

2007-11-10 @ 00:36:13
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Mammica

Sov gott! Nu ska jag också krypa ner i sängen.

2007-11-10 @ 00:36:37
Postat av: Sara

Skulle vara kul att höra din spanska nu;) Vår gamla spansklärare kanske skulle bli imponerad :P Hoppas dte var kul i den "nya" staden du skulle besöka idag :P

2007-11-10 @ 16:31:14
Postat av: linda

Om ni ater middag sa sent, gar ni upp mycket senare pa morgonen da? Eller har de "siesta" som man ser pa TV? :P

2007-11-10 @ 18:22:50
URL: http://lindaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0