Elak?

Är jag konstig om jag säger att det pa nagot sätt kändes bra när Alvita började grata i bilen idag? Jag hotar numera med att slänga ut dem om de inte skärper sig med bältena. Och Alvita började grata, saklart, hon grater för det mesta. Men i det här fallet verkade det vara äkta grat, och det tar jag som ett tecken pa att hon kanske lyssnar pa mig. I alla fall lite grann. Och pa ett skrämmande sätt kändes det bra när hon grät. Är jag en hemsk människa?

Här hemma har det varit upp och ner. Ena sekunden storlipar hon. Jag ignorerar henne och leker med Alvato istället, tills hon kommer och vill vara med. Eller har en egen idé. Därefter är hon mysig och klättrar pa mig. Det gar verkligen fram och tillbaka. Alvato är mer jämn än vad hon är. Även om han kan svänga rätt ordentligt han ocksa i sina stunder.

Däremot har jag inte pluggat speciellt mycket (läs: i princip ingenting). Ska göra det nu hade jag tänkt. Skulle främst skriva här och kolla om Manu var online pa MSN. Ifall han ville ses i morgon efter min skola istället. Men han var inte online, sa da struntar jag i det. Ska plugga kroppsdelar istället! Snart i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Emily

Haha det låter rätt hemskt faktiskt. :P Har funderat på det om spanjorer har sånt "typiskt" sydeuropeiskt temperament. Det låter nästan så.

2007-10-10 @ 15:53:10
URL: http://emsypemsy.blogg.se
Postat av: Sandra

Hejsan har läst några ggr utan att kommentera (dåligt jag vet). Kul att läsa och se hur du har det då jag också vill åka till spanien som au pair. Hoppas du kommer bättre överens med barnen snart.

Hälsningar Sandra

2007-10-10 @ 17:02:05
URL: http://sandiesandra.blogspot.com
Postat av: Mammica

Att göra någon ledsen är inte så positivt, men det är ganska lätt att förstå att man tar till allt för att få dem att lyda i väsentliga frågor. Fråga mig! Kan du inte bara säga att bilen inte kan köra (säkerhetsbältet är kopplat till motorn!) om de inte knäpper fast sig? Istället för att hota med att slänga ut dem, det är liiite hårt eller hur?
Barnuppfostran är inte lätt!

2007-10-10 @ 21:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0