Badproblem

Ni anar inte hur svart det kan vara att fa en femaring att bada om ni inte varit i den situationen. Jag skulle bada ungarna nu ikväll, och det var med osäkerhet jag gick in i uppgiften. Farvanandsvärt nog gick det bra med Alvita. Hon var ganska duktig och efter badet sjöng jag en vers pa Byssan Lull för henne. Tyckte hon var kul.

Värre var det med Alvato. Han ville verkligen inte alls. Laste in sig i badrummet, sa Pappa Alv fick komma och säga till honom ordentligt. Och efter det fick jag i alla fall honom i nagorlunda rent skick. Sjöng för honom ocksa, sa som jag lovat, men han skrattade mest. Förhoppningsvis at att det var pa svenska, mer än pa grund av min sangröst.

Nu är det i alla fall snart mat. Sen kan jag andas ut och fa sova. Värre lär det som sagt bli i morgon. Da är det premiär för Anna-hämta-i-skolan. Vagar knappt tänka pa hur det kan bli. Hoppas, hoppas de uppför sig. Fortsättning följer i morgon..

Kommentarer
Postat av: Sara

Lycka till! Och gulligt att du sjöng för dom:)

2007-09-26 @ 09:26:30
Postat av: Emily

Förstår du varför jag tycker att barn mest verkar krångligt?

2007-09-30 @ 13:41:21
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0