En dag i Alcalá

Nu är jag hemma igen. Var som bekant en sväng i Alcalá.

Bussturen in var rätt lang och lite läskigt, för jag visste inte helt säkert var jag skulle ga av. Men det gick bra som tur var.

I busskuren där jag hoppade av satt i alla fall en väntande Manu. Han var i princip som jag trodde, kanske lite kortare dock. Även om jag visste hur lang han är. Vi hade trevligt i alla fall, och han var nästan lika kul IRL som pa MSN. Han kan en hel massa om historiska fakta, sa jag fick mig nagra historielektioner igen. Försökte lägga sa mycket som möjligt pa minnet, men tvivlar pa att jag kommer ihag hälften.

Han visade mig även vägen till min skola (som tog ett tag innan vi hittade, vi stod med en gigantisk karta i ett hörn och det kom till och med fram en man som fragade om vi behövde hjälp) ett flertal ganger, men jag lovar att jag kommer ga vilse i alla fall. Jag har i alla fall anmält mig till skolan nu, men maste betala 65 euro innan jag är helt anmäld, plus att resten av betalningen (3706 euro) ska betalas innan starten. Maste fundera ut hur det ska ga till. Vill ha ett spanskt konto, och behöver ett spanskt telefonnummer as well. Haha, där slank det in lite engelska ocksa. Jag tänker faktiskt mest pa engelska nu. Om jag kommer pa mig själv med att tänka pa svenska, brukar jag faktiskt tänka om tanken pa engelska. Lite konstigt, jag vet.

Well, well. Jag och Manu gick runt i stan och han visade mig universitetet och lite allt möjligt. Vi var inne pa tva barer och at tapas. Pa första stället lät jag honom beställa helt at mig, sa det blev en öl (haha mamma och pappa, jag var tvungen att skriva det) och nagon tapas som jag inte kom ihag vad den hette. Var nagon sorts salladsgrejs med en krockett och nagon sorts sasaktig sak. Dock inkluderades det tonfisk i den, vilket Manu sa att man inte brukar ha i. Men jag fick helt enkelt pilla bort den. Pa det andra stället drack vi cola istället och jag at en toast med ost och en karamell/tomatsas. Sasen var jättegod!

När vi satt där och smapratade lite tittade jag pa klockan. Fasiken! Den var 15.08 och min buss hem skulle ga 15.15! Det blev en srpangmarch genom stan, och som tur var hade bussen stannat vid ett rödljus sa jag hann med den. Puh!

Det har varit en bra dag än sa länge. Vädret är fortsatt bra och jag mar allmänt bra ocksa. Snart kommer väl barnen hem fran skolan. Pappa Alv hämtar dem pa vägen hem fran jobbet idag, sa jag behövde (kunde) inte följa med. Hoppas att barnen är snälla ikväll för jag är lite trött.

Vill aka till Ikea snart. Antagligen gör jag det i nästa vecka, och antagligen följer Manu med. Jag maste köpa lite choklad och han vill smaka den ocksa. Marabou är nagot man inte far missa här i livet. Nu ska jag i alla fall snart stänga ner, sa jag inte sitter vid datorn när de kommer hem. Tjipp och hej!


Kommentarer
Postat av: ibrahim

sometimes you should write in English for that poor man :)

2007-09-18 @ 22:14:34
Postat av: Emily

Vad hade hänt om du missat bussen?

2007-09-20 @ 14:56:00
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0