Hämtning igen

Pappa Alv kom precis hem. Han jobbade inte pa sin artikel i förmiddags, eftersom han skulle byta olja i "min" bil, och de knäppa spanjorerna sa att det gick att göra direkt, men när han väl kom dit sa de att det skulle dröja till halv ett innan det var klart. Sa han shoppade lite under tiden i Alcalá. Detta innebär alltsa att han gärna vill jobba nu, och därför maste jag aka och hämta ungarna idag igen. Hoppas det gar bättre idag, att de faktiskt följer med mig snällt till bilen och inte vill till sin kompis igen.

Sa, nu blev jag lite smatt nervös igen. Men det gar förhoppningsvis bra ända.

Till lunch idag at jag champinjonsoppa. Färdiglagad, bara att värma i mikron. Jag är inte stormförtjust i svamp, inte i sa stora mängder och sa koncentrerat, pa pizza gar det väl an, men nu ska jag banne mig lära mig att gilla det i alla former!

Maste fixa om mina naglar ocksa. Hälften av dem är fortfarande fina, men resten behöver nytt lack för att duga för uppvisning. Inte för att jag ska visa upp dem för nagon speciell, men det är lite vardagslyx att ha fina naglar, inte sant?

Fick svar fran skolan innan idag. Klockan 8 pa mandag ska jag befinna mig där, för en rundvandring (de andra far det klockan 16, men eftersom jag jobbar da, skrev "Su" att "Yo" skulle ta en orientering med mig pa morgonen istället, tyckte jag var snällt och bra. Det ska även bli ett "placement test" där pa morgonen. Antar att det är för att se vilken niva man ligger pa. Jag gjorde ett test pa deras hemsida (tänk om det är samma, men det kan det väl knappast vara?) och kom till B1. A1-3 är det lättaste, B1-3 är medel och C1-3 är svarast. Sa efter bara tva ar av spanska pa gymnasiet far väl B1 vara rätt okej. Hellre att jag börjar pa en niva för enkel än för svar, vill inte behöva plugga ihjäl mig det allra första jag gör. En mjukstart är aldrig fel. Nu ska jag fixa till naglarna lite.

Kommentarer
Postat av: Emily

Haha du och dina naglar! Men håller med, man vill hålla dem fina. Fast det brukar inte hinnas med. Inte det viktigaste.

2007-09-30 @ 13:53:45
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0