Klagokväll

Nu är Anna pa klagohumör.

Pappa Alv är lat. Han jobbar mindre än Mamma Alv men gör ända inte speciellt mycket i huset. Inte vad jag har märkt i alla fall. Han har ingen aning om nagonting heller. Han fragade henne häromdagen var han skulle lägga apelsinerna som hon köpt. Han vet inte vad han ska lägga i komposthögen. Vet knappt vilka kläder som är vilket barns. Och sätter inte in disken i diskmaskinen när jag tva minuter tidigare hade fyllt den men lämnat plats för de tva tallrikar som snart skulle vara färdiga att diskas (dvs efter att vi hade ätit upp). Visst, de lämnar all disk i diskhon sa att man far fylla diskmaskinen när diskhon är för full (inte som hemma där vi faktiskt sätter in allting direkt när det har använts, naja, oftast i alla fall, undantaget är när den rena disken inte plockats ur än), men nu hade jag ju faktiskt tömt diskhon men inte startat maskinen, kan man inte kolla om det kanske fanns nagon tanke bakom det? Nepp, det kunde man inte, sa da fick jag sätta in hans tallrik ända.

Dessutom är det det här med mina saker som jag maste fixa. Han säger att det maste ha blivit nagot missförstand när jag skulle fixa ett spanskt telefonnummer, men jag är ganska säker pa att jag sa rätt saker, och att jag förstod vad de sa tillbaka. Och i tva affärer sa de samma sak. I den andra sa hon att jag bara kunde göra det i en annan affär, och där sa de att jag skulle komma tillbaka pa mandag. Visst, det kan ha blivit missförstand, men da kunde han ju ha erbjudit sig att följa med? Men idag sa han att han kunde föjla med pa torsdag i nästa vecka, men jag vill ju försöka fixa allting sa fort som möjligt. Det blir dyrt om jag ska aka fram och tillbaka till Alcalá/Madrid (IKEA bla) hur manga ganger som helst utan att först och främst ha ett busskort. Vet dock inte exakt hur man ordnar med det, han säger att man maste ha ett kort pa sig ocksa. Men jag har sett fotoautomater pa metro-stationerna, sa antar att man kan fixa bade kort och kort (haha) där. Vad är det mer jag ska ha? Spanskt konto, men det kan jag väl vänta med tills pa torsdag antar jag. Är inte jätteakut antar jag, eller tja, beror pa hur man ser det. Tydligen ska det vara helt problemfritt att föra över pengar till skolans konto fran mitt svenska, sa kan ju göra det. Men ha ett spanskt konto för smidighetens skull under resten av aret.

Usch, vad jag känner mig elak. Jag bara klagar pa honom just nu, men allting är väl inte daligt med honom antar jag. Han skrattar ofta at sig själv och sina lustigheter, sa da är det bara att skratta med. Hans pappa är dessutom trevlig. Tidigare ikväll gick jag, Mamma Alv och barnen ut en runda för att lufta ungarna och "leta efter Pappa Alv", som var pa begravning. Vi mötte Pappa Alv i sällskap med massa andra släktingar, bla annat farmor och farfar. Det lustiga var att när vi sällskapade med dem, blev vi jämt antal personer och alla gick tva och tva tillbaka. Jag "hamnade" med farfarn och vi sprakade en del. Han pratar, som jag nämnt tidigare, bra engelska, vilket beror pa att han jobbat mycket där engelskan varit nödvändig. Han har tex varit i USA flera ganger sa han, det har inte ens jag.

Men nu ska jag sluta beklaga mig och rycka upp mig. Det hjälper inte att vara negativ, utan jag far helt enkelt se förbi det. Att vara positiv är bättre.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Pappa Alv är nog en typisk spanjor, tänk på det så att du inte går och fastnar för någon spanjor eller liknande! Men klaga inte högt för mycket - det heter ju "Tala är silver, tiga är guld".
Mamma A jobbar mer än pappa B... Och hon klagar inte. I alla fall inte så ofta...

2007-09-22 @ 23:46:18
Postat av: Sara

Det låter som om han är en typisk pappa! När mamma jobbat över (för ja mamma jobbar nog mer än pappa, pappa bestämmer ju vilka som ska jobba över på jobbet och aldrig har han utsett sig själv ;)) så klarar pappa knappt av att ge oss kvällsmat, klockan 9 kommer han kanske på det men då åt vi själva för läängesen :P Att tvätta eller sätta in disk i diskmaskinen har jag heller aldrig sett han göra :P Så kanske ska vi börja med ett projekt, lära pappa alv och pappa M att hjälpa till med hushållet?? haha :D

2007-09-23 @ 11:29:21
Postat av: Linn

Ja, en typisk spansk man som är van att ha en mamma som gör allt àt honom..
Tänk positivt - det kunde varit värre!

2007-09-23 @ 12:59:48
URL: http://darlingcherry.blogg.se
Postat av: Frida

jag tycker att han farfarn värkar jätte mysig^^

2007-09-23 @ 16:38:37
URL: http://underthemoon.blogg.se
Postat av: Emily

Jag tror jag ska börja uppfostra Rickard till att inte bli sån!! Hatar såna män. De är värdelösa! :P

2007-09-30 @ 13:28:35
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0