Lördag igen

En rätt lugn dag idag. Känner mig fortfarande halvsjuklig, men lever i alla fall.

Kom nyss hem fran Alcalá där jag varit med Mamma Alv. Vi skulle shoppa lite mat och köpa en sak till Alvitas skolklänning. Men den affären hade stängt sa blev bara shoppning pa Carrefour. Det roliga var att den är tydligen hyfsat ny och Mamma Alv hade inte varit där innan. Jag däremot, som bara varit här i tva veckor har varit där. Det var nämligen samma supermarket som jag var pa i tisdags med Manu. Lite smatt häftigt att jag varit där, men inte hon.

Barnen är sma otacksamma varelser ibland. Mamma Alv köpte varsin pyjamas till dem, men Alvita ville inte ha sin. Den var söt med blommor pa, men hon ville ha samma som Alvato. Och för en vecka sen köpte Mamma Alv varsin eltandborste till ungarna, efter att de sett min och ville ha lika dana. Men den här gangen var det Alvato som inte var nöjd. Hans var rätt häftig, sag ut som en brandbil, men nehej, han ville ha en sadan som sin syster. Att de aldrig kan vara nöjda. Egentligen borde de väl ha exakt samma kläder ocksa. Som deras tvillingkusiner. Da hade de inte kunnat braka om saker och ting. Sa mycket lättare det hade varit da.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Ooops, vad händer när du tar fram Pippi och Herr Nilsson?

2007-09-30 @ 10:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0