Lördag

Mitt huvud är inte pa sitt bästa humör just nu. Det skriker och vill bara sova, sova och sova. Har visserligen sovit en stund nyss, men barnens sexariga tvilligkusiner är här och de fyra ungarna skriker och haller pa sa man tror att huvhdet faktiskt helt pa fullt allvar ska ga i bitar. Hus av sten gör inte direkt saken bättre. Alla ljud förstärks och akustiken paminner nästintill om en kyrka. Tacka vet jag svenska vanliga och normala hus.

I förmiddags var barnen sura pa det mesta. Mamman fick halvt dandimpen och sa till mig att bada ungarna för att hon skulle fa lite lugn och ro. Men barnen gillar inte direkt att lata mig bada dem. Flickan var visserligen duktig idag, och det gick ganska problemfritt att fa henne ren och fin. Pojken däremot var motsträvig till tusen. Ville inte alls göra det jag bad honom om. Det belv manga tarar fran hans sida, och efter en himlans massa tjat gick det till slut. Han ar dessutom lite blyg och gillar inte helt att jag far se honom utan kläder. Stackarn. Och han är fem ar. När brukar man bli blyg att visa upp sig? Flickan är det inte alls.

Mamma Alv har varit hos frisören idag, och da var det jag som hade ansvar för barnen, tvillingarna var här redan da, sa hade alla fyra omkring mig. Pappan gömde sig nagonstans pa övervaningen. Barnen ville ga ner till det andra huset, sa jag följde med dem dit. Pa vägen mötte vi la abuela, farmorn. Men hon kunde till skillnad fran sin make ingen engelska. Men hon verkade trevlig ända. Haha.

När vi var vid det andra huset gungade vi ett bra tag. Barnen var lite halvbusiga, men det gick bra ända. Men sedan ville de ga till det tredje huset, sa da följde jag med dem dit istället. Där hittade de en vattenkran som de blötte ner sig med. Alvato blev inte sa blöt, det var mest han som skötte nedskvättningen, men de andra tre tjejerna blev ganska vata. Sa när de till slut gick med pa att ga hem igen blev det klädbyte direkt.

Sen efter det har jag försökt halla mig lite lugn och stilla. Vi at mat (vet ni att hon la salt i salladen?? plus olivolja och vinäger, för henne var det konstigt att inte ha i nagonting alls), och efter det gick jag och vilade mig, och sen har jag suttit här. Visserligen blev jag störd av ungarna när de kom upp hit för att leka. Och pappan kom hit en sväng ocksa. Känner mig som den datornörd jag faktiskt är. Men det är bästa sättet att fly undan en stund. När jag börjat skolan har jag säkerligen en massa att plugga, sa da kommer jag vara sysselsatt med det istället.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer. Känner mig slut, och skulle vilja aka nagonstans och göra nagot. Men inte sa lätt när man inte känner nagon man kan umgas med. Är lite halvt festsugen, men samtidigt inte alls. Konstigt attt vara sa där mitt emellan.

Vill aka till IKEA. Kommer inte ihag exakt när Manu skulle komma hem, om det var idag eller inte. Men maste in till Alcalá pa mandag, och skulle vara bra att ha med en spansktalande människa, sa att jag kan fa mitt telefonkort utan problem. Plus att jag vill ha mer choklad. Ska köpa upp hela deras lager sa att jag klarar mig för ett tag. Känns bra att ha det här sa jag kan tröstäta lite om det skulle behövas.

Mamman ropade pa mig nyss, sa var nere och tittade till vad hon ville. Hon haller pa med maten, sa jag tänkte vara duktig och hjälpa henne med den.

Kommentarer
Postat av: Sara

Läste om översvämningar i södra spaninen.. inget ni drabbats av??

2007-09-22 @ 19:35:23
Postat av: Linn

Pà ikea har dom marabouchoklad i 250-grams förpackningar.. Jag var där häromdagen och skaffade ett lager:) Det rekommenderas..

2007-09-23 @ 12:53:48
URL: http://darlingcherry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0